Thursday 26 May 2011

@@kEmAaFaN@@

kemaafan.....
aku xtau nape aku susah sangat nak maafkan seseorang...mungkin sebb aku masih sakit hati atas pe y diorng buat pada aku. aku ni manusia biasa, aku dah cuba untuk memaafkn namun ia sukar untuk hati aku meredhakn sume y blaku. aku tau tu sume dugaan aku sebagai hambaNya. aku xtau sama ada aku berdendam atau sakit hati tp apa yang aku pasti aku masih marah dengan apa yang berlaku. banyak y brlaku dlm hidup aku sjak kebelakangan ni....sejak itu, hati susah untuk mamaafkan kesilapan sesiapa pun. aku ni manusia biasa, bukan malaikat. aku juga punya perasaan, selama ni aku selalu wt tak tau bila orang wt aku sakit hati, aku sering memaafkan orang dengan mudah biar pun ada y buat aku mcm sampah. salah aku juga kerana terlalu percayakan orang...inilah padahnya, terlalu percaya, hati juga y sakit. aku tahu berdosa sekiranya tak maafkan orang lebih dari 3 hari tapi aku xmampu....aku perlukan masa, aku perlukan masa untuk aku lupakan pe yang orang dah buat kat aku. mungkin mereka seorang yang pemaaf tapi ini adalah aku. haruskah aku maafkan seseorang sekiranya hati aku masih sakit ngan perbuatan diorang. ada juga y marah bile aku tidak memaafkan mmber diorang tp pe y dorang tau...aku y sakit, bukan mmber diorang. sekiranya ia tjadi pada mmber diorang, kompom2 aku kene pulau sbb aku kn jahat.!!! emang aku xfaham ngan orang lain, emang aku ni kasar, emang aku mulut longkang tapi aku juga ada hati....kalu dorang sensitif bile ada y menyakitkan ati dorang, aku juga sensitif....aku mulut longkang bersebab bukan saje2.....aku benci org bersebab dan aku berdendam juga bersebab dan aku xmaafkn orng juga bsbb!!! dulu mungkin aku naif sbb benci org tanpa sbb....benci sbb dengar org ckp...bodohkan tindakan aku.....aku tau idup ni mcm roda, ada kalanya dorang kat atas, adakalnya aku pula diatas tp biar je masa yang tentukan sume ni...mungkin aku akan maafkn nmun bukan sekarang....insayallah...sampi masanya nnti. tp ada ke y kisah aku maafkan dorng ke x???? xda asenye....

No comments:

Post a Comment